Obra del suís Arthur Honegger, Jeanne d’Arc au bûcher (1938) és un oratori impactant. A diferència d’altres versions banals del mite, el llibret és una creació ben original del poeta i dramaturg francès Paul Claudel, que hi dramatitza a la perfecció els darrers instants de la vida de la màrtir (l’espectador podrà gaudir de la traducció simultània del vers francès amb la signatura de Miquel Desclot). Honegger hi posa de manifest tota l’angoixa i la tensió del procés inquisitorial i la posterior execució de l’heroïna. Ideat originàriament per a l’actriu Ida Rubinstein, ballarina i actriu excel·lent que en va estrenar el rol protagonista, l’oratori està escrit en forma de flashback en què Joana va recordant la seva vida, just abans de morir. Com a bon compositor fílmic, Honegger hi crea ambients visualment suggeridors i farceix l’orquestra de noves sonoritats (saxofons, ones Martenot). El pròleg inicial de la peça s’hi va afegir el 1944 com a símbol de la resistència durant l’ocupació nazi de França: novament, Joana va més enllà de la seva pròpia història.
ORQUESTRA SIMFÒNICA DE BARCELONA I NACIONAL DE CATALUNYA
Cor Vivaldi (Óscar Boada, director)
Cor Lieder Càmera (Xavier Pastrana, director)
Cor Madrigal (Mireia Barrera, directora)
Marc Soustrot, director
Marion Cotillard, Jeanne d’Arc
Eric Martin-Bonnet, Una veu, Herald II, Pagès
Aude Extrémo, Catherine
Xavier Gallais, Germà Dominique
Marta Almajano, Marguerite
Maria Hinojosa, La Verge
Yann Beuron, Una veu, Porcus, Herald I, Capellà
Cor Madrigal de Barcelona. Si voleu contactar amb nosaltres aneu a Contacte.
Copyright 2009-2017. Fet amb Textpattern Disseny de Joan Chaparro amb fotografies de diversos autors